Så du vil bli viral. Det kan være for fremtidig berømmelse, økonomisk gevinst eller fordi du virkelig tror på budskapet ditt.

Alle tre ønsker er verdt sin egen fortjeneste og kan være drivkraften bak ditt virale Facebook -innlegg. Og alle tre kan være en realitet for deg hvis du følger disse tipsene!

Les videre for å finne ut hvordan du bruker Facebook til din fordel og få navnet eller meldingen din ut til massene.

1. Opprette et viralt Facebook innlegg: The Hook

Du kan ikke ha et viralt Facebook -innlegg uten et emne. Temaet og hvordan det er formulert kommer til å være «kroken» som fanger leserne dine. Hvis informasjonen ikke er av interesse for dem, vil de fortsette å rulle og lete etter noe bedre.

Tittelen på innlegget ditt, eller det koblede bildet, vil være det første publikummet ser og legger merke til. Kreativitet, humor eller sjokk er viktig.

Leserens første smakebit av artikkelen eller innlegget bør være relevant for dem og gi dem en forsmak på hva de kan være inne på når de begynner å lese. Mange mennesker kommer ikke til å engasjere seg i en artikkel som ikke interesserer dem på en eller annen måte. Dette betyr at de sannsynligvis ikke vil dele det, noe som hindrer sannsynligheten for et viralt innlegg.

2. Bilder er din venn

Bilder og infografikk er også et annet flott verktøy. Noe som er visuelt tiltalende og relatert til artikkelen din, vil lokke leseren til å dele denne flotte artikkelen eller informasjonen de har funnet.

Ved å bruke visuelt tiltalende komponenter i innlegget ditt, kan leseren huske hva du sier og ta bort litt kul statistikk eller informasjon. Når informasjon er sammenkoblet med minneverdige bilder, øker sannsynligheten for at leseren beholder fakta.

Når du legger ut på din egen side, er Facebook -forsider like viktige. Disse bildene vil trekke øyet inn på siden din og gjøre folk nysgjerrige på hva du har å si.

3. Vær tydelig og konsis

Uansett hvilken alder hovedpublikummet ditt er, er det ingen hemmelighet at alderen på datamaskiner og smarttelefoner har forkortet oppmerksomheten til de fleste lesere.

Når du skriver et innlegg som du vil dele igjen og igjen, må du huske på dette. Med mindre man gjør grundig forskning, kommer ikke folk til å engasjere seg i en ekstremt lang artikkel.

De vil ha fakta og punktum, og lettlest informasjon. Ikke dum det for mye, men husk ordforrådet du bruker, så vel som emnet for hånden.

4. Spør og du vil motta

Hvis du finner ut at du fortsatt har vanskelig for å få informasjonen din eller legge ut der ute til massene, kan det være på tide å ta en titt på påvirkere på sosiale medier .

Det er et par måter å bruke disse kontoene som har tonnevis med følgere, men de to enkleste kommer til å bli med i relevante samtaler, eller flate ut å be om omtale av et tilbud.

Bare det å kunne knytte innlegget ditt til denne typen konto bør drive trafikk og delinger.

The Line & Sinker

Totalt sett er det ikke utrolig vanskelig å lage et viralt Facebook -innlegg. Men det krever litt tanke og innsats.

Den andre komponenten er noe av trekkspillet, men hvis du inkluderer disse tipsene i ditt neste forsøk på å bli viralt, kan du bare ha litt av det lykke til.